اخبار

بیانیه “خانه روابط عمومی ایران” به مناسبت 17 مرداد “روز خبرنگار”

"خبرنگاری" نقشی حیاتی و بنیادین در آگاهی بخشیدن به مردم، پاسخگو کردن برنامه‌ریزان، مدیران، و مسئولان اجرایی، و زمینه سازی برای تحقق همه جانبه مردم سالاری دینی در جامعه ایران اسلامی ایفاء می کند.

17مرداد که به انگیزه بزرگداشت نام و یاد شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، و تکریم همه فعالان حوزه خبر، روز خبرنگار نامیده شده است، فرصت مغتنمی برای پاسداشت زحمات و تلاش های خبرنگاران است.

خانه روابط عمومی ایران، ضمن ادای احترام و گرامیداشت یاد و نام تمامی خبرنگاران ایرانی که جان خود را در راه انجام وظیفه تقدیم ملت ایران کرده اند، و با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران، بار دیگر تأکید می کند که رسالت اصلی خبرنگار، جستجوی حقیقت، تلاش در راستای تأمین و تحقق منافع و حقوق مردم، به ویژه در حوزه دانستن و کسب آگاهی، بدون توجه به تبعات و نتایجی است که می تواند برای شخص خبرنگار داشته باشد.

خانه روابط عمومی بر این حقیقت پای می فشارد که دفاع از آزادی نشر اطلاعات، آزادی تفسیر و نقد علمی و منصفانه و سازنده رویدادها، روش ها، سیاست ها، و برنامه ها، و دفاع از استقلال و کرامت حرفه خبرنگاری باید سرلوحه کار و تلاش همه مدیران و برنامه ریزان نظام قرار گیرد.

بدیهی است که تحقق این آرمان های والا و نیل به چنین دستاوردهایی، بدون همراهی و همگامی و تلاش صادقانه روابط عمومی ها در همه سازمان ها، شرکت ها، و نهادها امکان پذیر نیست. درواقع، رسیدن به یک جامعه آگاه، مسئول، مشارکت جو، مطالبه گر، و ناظر بر امور، نیاز به دو ابزار و بازوی قدرتمند دارد که یکی خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه و دیگری واحدهای روابط عمومی است.

خانه روابط عمومی ایران، ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران پرتلاش و روشنگر در خبرگزاری ها، مطبوعات، پایگاه های خبری، صدا و سیما، و دیگر رسانه ها، بر این باور است که خبرنگاری، حرفه ای مقدس، محترم، آگاهی بخش انسان ساز، و دشوار است که تلخی ها و شیرینی های خاص خود را دارد.

خانه روابط عمومی ایران، براین باور است که خبرنگاران هم پیمانان حرفه ای دست اندرکاران روابط عمومی ها هستند و این دو صنف باید با درک متقابل و همکاری صمیمانه، در تأمین حق آگاهی شهروندان اهتمام ورزند، رسانه آزاد و خبرنگاران متعهد از یکسو و روابط عمومی مردم مدار از سوی دیگر، نقش سترگی را در ایجاد جامعه ای آگاه، همراه و مشارکت جو دارند.

خانه روابط عمومی ایران، بار دیگر یاد و نام شهید محمود صارمی و دیگران خبرنگاران شهید، از شهدای سانحه سقوط هواپیمای حامل اصحاب رسانه در 15 آذر 1384 را گرامی می دارد و ضمن ارج نهادن به تلاش ها و زحمات طاقت فرسای خبرنگاران، همچنان همه تلاش و توان خود را برای تدوین منشور ارتباطی روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها – که می‌تواند در همدلی و همراهی بیشتر این دو صنف، نقش آفرینی کند – به کار خواهد بست.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا