اخباراخبار ویژه

روابط عمومی ها به دنبال تعالی گری وسرآمدی باشند

رئیس خانه روابط عمومی ایران: مدل تعالی و سرآمدی، سرمشق و مقیاسی است که به ما می گوید در کجا قرار داریم، موانع پیشرفت ما کدامند و به کجا باید برویم، برای این منظور باید خطا باور و بهبودگرا باشیم.

به گزارش کمیته ارتباطات خانه روابط عمومی ایران، هوشمند سفیدی”  در آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: ریشه سرآمدگرایی، فطرت انسان هاست و انسان ها هم خود و هم در مصادر و موقعیت های مختلف، تمایل دارند به وضعیت بهتری دست بیابند. از طرف دیگر، همه سازمان ها تأسیس می شوند تا روز به روز به سمت پیشرفت بیشتر و توسعه بروند.

وی افزود:مدل تعالی و سرآمدی در روابط عمومی یک مدل کامل، علمی، همه جانبه و سرمشق است که  می تواند یک وضعیت استاندارد برای روابط عمومی ها ترسیم کند.

رئیس خانه روابط عمومی ایران معیارهای روابط عمومی سرآمد را به دو دسته توانمندسازها و نتایج تقسیم کرد و نتایج را محصول زیرساخت هایی دانست که یک روابط عمومی را به وضعیت توانمندی سوق می دهند.

او افزود: رهبری، خط مشی و راهبرد، منابع انسانی، فرآیند و مدیریت، ۵ معیار توانمندساز که در اثر تحقق آن ها، می توان از یک روابط عمومی توقع داشت که خروجی های معینی را برای کارکنان، جامعه و ذی نفعان داشته باشد و نتایج کلی مورد نظر را کسب کند.

روابط عمومی ها به سمت سرآمدی بیشتر گام بردارند

رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی در پیامی به آیین سرآمدان روابط عمومی عنوان کرد:روابط‌عمومی، همواره ایفاگر نقشی بنیادین در همه جنبه‌های روابط فردی، میان‌فردی، اجتماعی، و سازمانی بوده و امروز، بیش از گذشته، حرفه‌ای ارزشمند، خوشنام و  شایسته احترام به شمار می‌آید. هنوز و همواره، شناسایی و تقدیر از سرآمدان این حرفه و برترین کوشش‌های انجام شده در این عرصه، ضروری است. ما بر این باوریم که روابط عمومی ها باید همواره و هوشمندانه به سمت برتری و سرآمدی بیشتر گام بردارند و روز به روز بر کیفیت و اثربخشی فعالیت ها، اضافه کنند.

روابط عمومی ها با پیشرفت های تکنولوژیک انطباق یابند

پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران نیز ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: ما درعصری به شدت در حال تغییر زندگی می­کنیم، هیچ وقت در تاریخ بشر علم وتکنولوژی چنین سرعت وپیشرفتی را  تجربه نکرده است  و ماباید دراین شرایط بتوانیم خود و سازمانمان را  با این جریان های تازه انطباق دهیم تاازقافله توسعه عقب نمانیم.

وی افزود:در سال های گذشته با ظهور اینترنت و امروز با سایر پدیده های نوظهور نظیر متاورس و هوش مصنوعی ارتباطات و روابط  انسانی جابه جا و دگرگون شده است.

پروفسور باقر ساروخانی ادامه داد: سرآمدی شاخصی است که در ذهن آدم ها شکل می گیرد وتولید می­شود و انسانی می­تواند سرآمد باشد که در ذهنش تفکر سرآمدی تولید کند و به عنوان یک فرد برجسته در توسعه سازمان  سهم داشته باشد.

وی افزود:ذهنیت قوی است که می­تواند روابط عمومی قوی ایجاد کند.

یکی دیگر از برنامه های این رویداد، تجلیل از پروفسور باقر ساروخانی به عنوان استاد سرآمد ارتباطات و روابط عمومی بود که با اعطای نشان ویژه از ۶۵ سال تلاش علمی ایشان در حوزه ارتباطات تقدیر شد.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا