اخباراخبار ویژه

بیانیه “خانه روابط عمومی ایران” به مناسبت هفتمین سال اعلام موجودیت منتشر شد

9 خرداد سال 1395 یادآور لحظه ای تاریخی در تاریخچه روابط عمومی ایران و به ویژه تاریخچه نهادهای مردم نهاد و مدنی هنر هشتم در کشور ماست؛ روزی که هیئت موسس این تشکل در نشست با مرحوم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره)، شکل‌گیری "خانه روابط عمومی ایران" را اعلام کردند.

خانه روابط عمومی ایران تشکلی فراگیر است که در پی اعتلای روابط عمومی در ایران اسلامی و حمایت از سایر تشکل های روابط عمومی در سطوح ملی و استانی است و تلاش می کند تا این تشکل ها، امکان نقش آفرینی و عملکرد بهتری را در کنار بخش دولتی داشته باشند و به اعتلاء و بالندگی هنر هشتم در کشور کمک کنند.

بررسی عملکرد 6 سال اخیر این تشکل، حاکی است که ساختارها و بنیان های لازم برای اجرای استراتژی های مذکور فراهم شده و به دنبال تکمیل فرآیندهای قانونی برای گسترش میدان عمل خود است و گام های بلندی برای تبیین منزلت حرفه ای، طرح مباحث جدید و گسترش دامنه عملکردی روابط عمومی برداشته است.

خانه روابط عمومی ایران در حال حاضر در پی بسترسازی برای انتشار نشریه علمی – پژوهشی روابط عمومی، توسعه روابط عمومی در حوزه بخش خصوصی، صنعت، معدن و تجارت و ایجاد موزه روابط عمومی با همکاری شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و تدوین نظامنامه صلاحیت حرفه ای روابط عمومی بوده و توسعه آموزش های علمی وتخصصی روابط عمومی درسطح کشور بوده وامیدوار است در آینده نزدیک و پس از طی مراحل و تکمیل فرآیندهای قانونی، نسبت به عضوگیری حقوقی و حقیقی اقدام کند.

خانه روابط عمومی ایران وضعیت  فعلی روابط عمومی  را در کشور، نامناسب و غیرقابل قبول ارزیابی می کند و براین باور است که هنر هشتم در سالهای اخیر، مورد بی مهری قرار گرفته و برخی اقدامات مثل الحاق آن به معاونت های دیگر (در حالی که باید زیرنظر بالاترین مقام یک شرکت یا سازمان عمل کند) در بعضی از ارگان ها و نداشتن متولی مشخص، عقبگرد داشته و نتوانسته است، منشأ خدمات ویژه و آثار سترگ برای کشور باشد و در شرایطی که کشور در جنگ رسانه ای نابرابر درگیر بوده و دشمنان مدام در پی یأس افکنی هستند، نهاد روابط عمومی در تولید اخبار توسعه و بهبود امید اجتماعی، کارکرد قابل قبول نداشته است؛ بی تردید، این وضعیت مربوط به فقدان راهبری و راهبردهای نظری و عملی لازم بوده، اما این ضعف ها نمی تواند اهتمام و زحمات دست اندرکاران کوشای روابط عمومی ها، را منفی جلوه دهد؛ کما اینکه دست اندرکاران روابط عمومی در ایران، در ابعاد مختلف در فشار بوده و با کمبودهای بسیاری مواجه هستند، حقوق و دستمزد ناکافی، فقدان حمایت های صنفی و عدم به رسمیت شناختن این شغل به عنوان سخت و زیان آور… از جمله مشکلات مذکور هستند.

خانه روابط عمومی ایران خود را یار و یاور روابط عمومی ها و دست اندرکاران روابط عمومی می داند و امیدوار است با همراهی آنان، دستاوردهای بزرگ و مهمی را برای هنر هشتم رقم بزند.

9 خرداد ماه سال 1402

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا